Programowanie obiektowe C++ w środowisku Windows
Tematyka wykładów
- Wstęp do programowania w C. Instrukcje, zmienne i ich typy, tablice w języku C.
- Funkcje, obsługa wejścia i wyjścia w języku, obsługa plików w języku C.
- Wprowadzenie do programowania w języku C++.
- Obiekty i klasy. Ochrona i kapsułkowanie.
- Dziedziczenie, dziedziczenie wielobazowe. Polimorfizm.
- Wyjątki i ich obsługa.
- Obiekty i zarządzanie pamięcią. Tworzenie i niszczenie obiektów.
- Operatory przeciążone. Strumienie i obsługa plików.
Tematyka laboratoriów
- Struktura programu w języku C. Rola plików nagłówkowych.
- Operacje wejścia-wyjścia z wykorzystaniem biblioteki języka C.
- Wybrane operatory. Własności i priorytety operatorów.
- Instrukcje warunkowa przełączające, pętle. Algorytmy przetwarzania iteracyjnego.
- Tablice i instrukcje pętli.
- Definiowane funkcji. Przekazywanie parametrów.
- Rodzaje błędów i ich diagnozowanie. Testowanie programu.
- Struktura programu w języku C++.
- Definiowane klas. Składowe klasy, obiekty.
- Dziedziczenie i dziedziczenie wielobazowe.
- Polimorfizm i tablice wskaźników.
- Tworzenie i niszczenie obiektów. Konstruktor, destruktor i zarządzanie pamięcią.
- Przeciążanie operatorów.
- Strumieniowa obsługa plików.
Zaliczenie przedmiotu
Warunki zaliczenia wykładu - egzamin zaliczeniowy po zakończeniu wykładów.
Warunki zaliczenia laboratoriów - wykonanie ćwiczeń praktycznych i zaliczenie sprawdzianów kontrolnych.
Literatura
- Prata S. Szkoła programowania. Język C. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
- Kernighan B., Ritchie P. Język ANSI C. Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa 2004.
- Prata S. Szkoła programowania. Język C++. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
- Grębosz J. Symfonia C++ Standard. Wydawnictwo Edition 2000, Kraków 2009.
- Eckel B. Thinking in C++. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
materiały
Wykład
Laboratoria
- Komunikacja z użytkownikiem, proste algorytmy obliczeniowe
- Pętle, proste funkcje
- Pętle, tablice jednowymiarowe
- Tablice jako parametry funkcji
- Proste obiekty, dziedziczenie
- Obiekty, tablice obiektów
- Polimorfizm, tablice obiektów
- Obiekty, konstruktory, operatory
ulamki.cpp
- Pliki (konwencja C i C++)
magick.exe
Materiały dodatkowe
- Zadania utrwalające z programowania w C
- Thinking in C++, Volume 1 (B. Eckel)
- Thinking in C++, Volume 2 (B. Eckel)