Programowanie obiektowe C++

Tematyka wykładów

  • Wprowadzenie do programowania w języku C++. Obiekty i klasy.
  • Ochrona i kapsułkowanie. Interfejsy.
  • Dziedziczenie, dziedziczenie wielobazowe. Polimorfizm.
  • Obiekty i zarządzanie pamięcią. Tworzenie i niszczenie obiektów.
  • Operatory przeciążone. Funkcje operatorowe.
  • Strumienie i obsługa plików. Struktury i rekordy.
  • Wyjątki i ich obsługa.
  • Szablony.
  • Biblioteka STL.

Tematyka laboratoriów

  • Struktura programu w języku C++.
  • Definiowane klas. Składowe klasy, obiekty.
  • Dziedziczenie i dziedziczenie wielobazowe.
  • Polimorfizm i tablice wskaźników.
  • Tworzenie i niszczenie obiektów. Konstruktor, destruktor i zarządzanie pamięcią.
  • Redefiniowanie operatorów.
  • Obsługa błędów.
  • Obsługa plików.
  • Kontenery i iteratory.

Zaliczenie przedmiotu

Warunki zaliczenia wykładu - egzamin zaliczeniowy po zakończeniu wykładów. Warunki zaliczenia laboratoriów - wykonanie ćwiczeń praktycznych i zaliczenie sprawdzianów kontrolnych.

Literatura

  • Drozdek A. C++. Algorytmy i struktury danych. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2004.
  • Eckel B. Thinking in C++. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
  • Grębosz J. Symfonia C++ Standard. Wydawnictwo Edition 2000, Kraków 2009.
  • Prata S. Szkoła programowania. Język C++. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.

materiały

Wykład

  • Programowanie obiektowe C++

Laboratoria

  1. Uwagi wstępne
  2. Tablice jako parametry funkcji
  3. Proste obiekty, dziedziczenie
  4. Obiekty, tablice obiektów
  5. Polimorfizm, tablice obiektów
  6. Przeciążanie operatorów, konstruktory
    ulamki.cpp
  7. Pliki tekstowe
    magick.exe
  8. Kontenery i iteratory

Materiały dodatkowe