Programowanie obiektowe C++
Tematyka wykładów
- Wprowadzenie do programowania w języku C++. Obiekty i klasy.
- Ochrona i kapsułkowanie. Interfejsy.
- Dziedziczenie, dziedziczenie wielobazowe. Polimorfizm.
- Obiekty i zarządzanie pamięcią. Tworzenie i niszczenie obiektów.
- Operatory przeciążone. Funkcje operatorowe.
- Strumienie i obsługa plików. Struktury i rekordy.
- Wyjątki i ich obsługa.
- Szablony.
- Biblioteka STL.
Tematyka laboratoriów
- Struktura programu w języku C++.
- Definiowane klas. Składowe klasy, obiekty.
- Dziedziczenie i dziedziczenie wielobazowe.
- Polimorfizm i tablice wskaźników.
- Tworzenie i niszczenie obiektów. Konstruktor, destruktor i zarządzanie pamięcią.
- Redefiniowanie operatorów.
- Obsługa błędów.
- Obsługa plików.
- Kontenery i iteratory.
Zaliczenie przedmiotu
Warunki zaliczenia wykładu - egzamin zaliczeniowy po zakończeniu wykładów. Warunki zaliczenia laboratoriów - wykonanie ćwiczeń praktycznych i zaliczenie sprawdzianów kontrolnych.
Literatura
- Drozdek A. C++. Algorytmy i struktury danych. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2004.
- Eckel B. Thinking in C++. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002.
- Grębosz J. Symfonia C++ Standard. Wydawnictwo Edition 2000, Kraków 2009.
- Prata S. Szkoła programowania. Język C++. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
materiały
Wykład
- Programowanie obiektowe C++
Laboratoria
- Uwagi wstępne
- Tablice jako parametry funkcji
- Proste obiekty, dziedziczenie
- Obiekty, tablice obiektów
- Polimorfizm, tablice obiektów
- Przeciążanie operatorów, konstruktory
ulamki.cpp
- Pliki tekstowe
magick.exe
- Kontenery i iteratory
Materiały dodatkowe
- Thinking in C++, Volume 1 (B. Eckel)
- Thinking in C++, Volume 2 (B. Eckel)
- C++ reference